Diskusia

Diskusia (17 reakcií )

  • 28.11.2011 / HromBlesk / Reagovať

    Držím vláde prsty. Nehovorím , že snahy lekárov mi na úvod neboli celkom sympatické, ale čím ďalej viac som pochopil, že im nejde o zmenu systému, skôr naopak, že im ide len o peniaze, čo im tiež doprajem, ale šo je veľa to je veľa. Dnes je nad slnko jasné že ide o politku, p Kollár sa zapredal SMERU, prečo čusal ked sa podpisovali zmluvy so záchrankami, prečo neprotestoval ze Fica???? Lebo teraz dostal ponuku. Lekári uvedomte si že ste v rukách ľudí,myslim LOZ, ktorých by ste mali mať možno v opatere. Niektorí na mna tak pôsobia. A hlavne, prestávame si Vás mnohých vážiť. P KOllár povedal že Vy ste elita národa. Elita ? PAráda. Tak to sme na tom zle my ostatní neelitní..ak iba VY ste elita. Smutné..ako celé SLovesnko.

    • Re:

      28.11.2011 / ulicnik24 / Reagovať

      suhlasim, zo zaciatku som im fandil ale uz to asi prepiskli.
      Druha vec ze neviem ako sa k nim spraval Uhliarik a ci aj on nebol moc arogantny ale uz je neskoro nariekat.

  • A čo ščuleky

    28.11.2011 / slovnik / Reagovať

    Dobrých 15 - 18 rokov im trvalo, než vyhlásili núdzový stav. Veď doteraz tu bolo čo ? Treba len dúfať, že plány imperialistú zhatí vepři naši boubelatí.
    Máme tak trochu slabšieho ministra zdravotníctva, ale po necelom týždni môžeme pokojne spávať, lebo máme super, bomba, mega ministra obrany! Tak plížením, plazením vpřed do hezčích zítřejškú.
    A nie aby Vás napadlo ísť protestovať, alebo nebodaj štrajkovať, ešte má starý ujo stanné právo na porúdzi.
    S pozdravom a ať žije eseseser......

    • Re: A čo ščuleky

      28.11.2011 / xxxx666 / Reagovať

      v BB má byť celoštátny štrajk lekárov. Radičová a prezidentom vytiahnu vodné delá asi!

      • Re: Re: A čo ščuleky

        29.11.2011 / cinematic / Reagovať

        Nemusia vytiahnuť delá, ale tým štrajkujúcim hrozí trestné stíhanie. Rovnako, ako keby štrajkovali napríklad vojaci.

        • Re: Re: Re: A čo ščuleky

          29.11.2011 / xxxx666 / Reagovať

          to neviem kde berieš? O tom bude rozhodovať ústavný súd a súd v štrasburgu (10 rokov po akcii) Nie je to právne jasné, vojacia policajti to majú explicitne v ústave napísané toto stojí na vode.
          co urobia ak lekár bude nezastihnutelný alebo v zahraničí?ako mu to oficiálne oznámia?

  • lekárov podporujem

    28.11.2011 / xxxx666 / Reagovať

    Ja vyjadrujem svoju podporu lekárom!!! To čo predviedla dnes Radičová s Uhliarikom je výsmech demokracii. Správa sa ako sliepka bez schopnosti viesť dialóg s konštruktívnym partnerom.
    Presne takto zhodila aj vládu, voliči pravici za toto sa Radičovej môžete poďakovať.

    1, Dnes Uhliarik klamal, namiesto toho aby priznal, že výpoveď stiahlo iba cca. 50 lekárov, povedal drzo novinárovi SME že 400. Až na druhú otázku sa opravil.Pani premiérka si hneď niečo písala, asi meno novinára a keby ju Galko ešte odpočúval možno by sme sa dozvedeli ako znadala šefredaktorovi SME. Jak je politický kolega - to isté.

    2, Radičová zlyháva v komunikácii s novinármi, na redaktorku plus jeden deň reagovala ako učiteľka na 5 ročné dieťa. Rozpráva s 2 sekundovými pauzami vyafektovane! Niečo nechutné a nemorálne vidno málokedy aj na našej politickej scéne, a to som je doteraz fandil a myslel že ona je tá dobrá v krajine zlých politikov.

    3, Premiérka drzo ponúka ako riešenie optimalizáciu zdravotnej starostlivoasti. To nevidíte že cieľom je znížiť zdravotnú dostupnosť! Vraj sú nemocnice kde sú 2 urológie. Asi v živote nebola v SK v nemocnici, všade je jedna a rada až na dvor, za 5 hodín nevybavíš nič. Lebo lekár okrem ambulanice má aj službu na oddelení. To by jej poradcovia (niektorý aj trestne stíhaní však vieme) chodia na 4 hodiny do práce a sú taký profesináli, že po páde vlády na FB obvinia oponenta z brania drog. Takýto ľudia dostávajú viac ako človek čo napríklad dokáže operovať dieťa v materniti!
    Niekomu stačí stredná škola a je štátny tajomník.

    4, A nezávidte lekárom, to že sú tu ľudia čo žijú z 300 eur je pravda ale je to skôr problém vlád na slovensku a nie lekárov. Lekári sa porovnávajú s inými VS vzdelanými, úspešnými a ťažko pracujúcimi ľudmni a ich odmena by ani pod 2000 e bez služieb nemala klesnúť. To že s vami v priemyslených parkoch (pracovných táboroch) zametajú to neznamená, že chirurg operujúci srdce bude na tom rovnako. Verte mi že keby ma mal zajtra niekto operovať budem prosiť boha nech je to spokojný človek s dobrým platom a nie zakomplexovaný chlap čo nevie zarobiť peniaze! Im doprajem iným treba v tomto štáte zobrať - len to sa pred voľbami sľubovalo ale ako vždy nezrealizovalo.

    5, porovnajte si prímy v štátnej správe. Nech zverejní príjem ludí ústrednej štátnej správy a úradu vlády. Aj S ODMENAMI, ktoré už určite v 1000 eurách rozdáva, nech ľudia vidia kam idú ich dane. Keď sa novinár opýta štátneho úradu na plat ich zamestnancov dostane žiadnu odpoveď alebo klamstvo.

    • Re: lekárov podporujem

      28.11.2011 / Libor Beenyi / Reagovať

      Mate absolutnu pravdu, ze lekar by sa mal porovnavat s inymi profesiami, kde nie je problem zarabat niekolko tisic mesacne. Myslim, ze v tomto problem nikto fakt nevidi (mozno na to krivo pozeraju ucitelia - ale to je ina kapitola).

      Problem je v tom, ze nie kazdy jeden lekar by takto mal zarabat. Viem o lekaroch, ktori by mali zarabat este meneja ako maju teraz...

      Poznam profesie, kde vacsina ludi zaraba okolo 1.000e, no medzi nimi su aj ludia, co maju 2.000e, 3.000e, 5.000e, ... na mesiac. S prvou skupinou sa porovnat nedaju a popravde... ta prva skupina sa s nimi neporovnava ani sama. Myslim, ze takto to bude aj s lekarmi.

      A tu nastava problem. Ako identifikovat a motivovat fakt dobrych, bohuzial plosnym zvysovanim platov nepojde. Dokonca by sa to mohlo vnimat opacne (naco sa snazit)?

      Dalsi problem je, ze ak by sa toto klbko zacalo rozmotavat, narazi sa na ludi, ktorym tento stav vyhovuje (a myslim, ze to su prave LOZ). Jedna sa o stare lekarske rodiny, ktore vedia v stoke plavat, ludi napojenych na ksefty s nemocnicami, primarov zvyknutych robit si z oddeleni sukromny biznis, nepotrebnu luzu, ktora je zamestnana len z loajality a samozrejme aj na niektorych namyslenych lekarov, ktori sa boja, zeby mohli prist o svoj status, ak by prisla konkurencia aj medzi nich a jeden lekar by sa pravom vozil na Mercedese a iny (evidentne menej uspesny) na Punte...

      Dnesny system vyhovuje podla vsetkeho vacsine. V Kosiciach sme prisli o traumackarov, ktorych sme radsej mali zaplatit a na ich platy sa malo usetrit z vycistenia prezamestnanosti na inych oddeleniach.

      Tu by ale vznikol prave ten rozpor, ze niekto by o pracu prisiel, niekto by zasa mal plat mensi a tak... prisli sme o traumackaroch a plosne zvysime o omrvinky vacsine, aby aj zvysok tych co si to zaslusia boli vypudeni (vacsinou) a system ostal bez konkurencie v zahnitom status quo.

  • Re: lekárov podporujem

    28.11.2011 / xxxx666 / Reagovať

    ja s vami v tomto súhlasím ale je to úplne iný problém ktorý sa netýka tejto nátlakovej akcie. Je to problém ktorý musí riešiť minister zdravotníctva systémovými opatreniami. On a všetci jeho predchodcovia to nerobia a ešte to aj podporujú.
    Povedal nejaký minister kde je prezamestnanosť? Rušil niekto tie "duplicitné" oddelenia?
    chápem váš názor na lokálne väzby v malých mestách , v BA je to asi trochu iné.
    Ináč optimalizáciu v zdravotníctve v zmysle zníženia jej dostupnosti pre občanov ma trápi najmenej, Nech sa zoptimalizuje iná časť riadenia štátu.

    Namiesto slušného vyjednávania sa dočkali lekári osočovania a kampane v médiách proti nim. Všeci už vďaka Galkovi vieme ako pracujú médiá a mám pocit že by stačilo keby tu zverejnili iba nadpis a obsah si čitatelia do diskusií dopíšu.

    čisté klamanie Radičovej, fakt veríte že žiadajú zvýšenie iba pre tých čo dali výpovede a na ostatných kašlú?? Ja tomu neverím však je jasné že by to proti nim zneužili ale premiérka klame a klame od prvého dňa keď ministerstvo práce po Kaníkovi preberala po jeho absolútnom neúspechu.

    Preto lekárov podporujem, a keď treba optimalizovať tak áno ale nie v čase štrajku! To je arogancia moci aká tu od 89teho nebola.Aký bude kĺúč optimalizácie , tie profesie a oddeleina kde podali lekári výpovede zrušíme a je zoptimalizované:-))?

    nič to nevyrieši aspo%n som sa vyrozprával..

    chápem že keď niekto pozná úplatkárov lekárov má aj iný názor na to. Ale to tiež nech rieši minister má na to páky, alejeho iné trápi...Aj kvalita práce lekárov by sa mala zvýšiť ale oni aj za toto bojujú

    Prečo v SK treba demonštrovať za dodržiavanie zákona - zákonníka práce? kde je inšpektoriát práce? Oni to nekontrolujú, nevedia, sú uplatení, ovplyvnení??? Pôjde sa ich z SME,Pravdy, HN niekto opýtať??????


    • Re: Re: lekárov podporujem

      29.11.2011 / Libor Beenyi / Reagovať

      Na prezamestnanost som nenarazal na slova ministra. Moja manzelka je lekarka a teda by som aj mohol pisat, kde je prezamestnanost konkretne je, ale nechcem jej sposobit problemy.

      O zdravotnickej chobotnici tiez vieme svoje (na vlastnej kozi) a netyka sa to periferiek. Dokonca tam je lekarom v istom zmysle lepsie ako vo vacsich mestach. O humuse v zdravotnictve rozpravam z Kosic - o tom, ako lekara nezamestnaju ani zadarmo (alebo ze sam bude platit za seba odvody), o Paskovej firme napojenej na fakultnu nemocnicu, o deti lekarov (rodicia samozrejme pomozu - tomu rozumiem - problem je v systeme). O primaroch, ktori susia pacientov na oddeleni ako sluzbicka (za odmenu). A potom tu su lekari (ale aj zopar primarov), ktori dru ako prasata a plati na nich to, co ste pisali - spustila sa kampan AJ proti nim a popravde, manzelka by brala zvysenie o 300e, ale jej sa na to nikto nepytal... Vlastne ona ani nestrajkovala a v odboroch nie je.

      Ci klame Radicova alebo media to uz popravde ani riesit nechcem. Som velmi sklamany poslednym vyvojom na Slovensku. No v plosnych zvyseniach platov sa riesenie nenajde. A vedia to aj v LOZ - no im o lekara nejde, tak to vyzera, ze tam sa strajkuje za nieco uplne ine a z tohto pohladu ti lekari spolocnost vydieraju :(

      • Re: Re: Re: lekárov podporujem

        29.11.2011 / cinematic / Reagovať

        presne tak, LOZ ide o všetko iné, iba nie o zlepšenie stavu zdravotníctva. Mimochodom, tá premena nemocníc na a.s. je jedným z krokov, ako zabrániť kšeftíkom primárov (aspoň čiastočne) a ako zmenšiť prezamestnanosť. Lenže akosi sme si zvykli, že všetci, tí čo robia, aj tí čo sa iba flákajú, si "zaslúžia" rovnaký plat... LOZ obhajuje lajdákov, neschopných a flákačov. Najbližšie dni alebo týždne budú asi zložité, ale asi zistíme, že sa dá ušetriť a potom by tí, ktorí zostanú mohli pracovať za 2x vyššiu mzdu... ale aj efektívnejšie.
        Často sme u lekárov zažili neprimerané správanie, doslova okaté vyžadovanie úplatku, flákanie sa počas pracovnej doby... (česť tým, ktorí sú INÍ)... ale rovnako ako sudcovia s platmi 3-5000 nie sú od zvýšenia platov lepší, ani lekári sa neodnaučia svojim komunistickým zlozvykom. V tom vidím chybu VŠETKÝCH ministrov zdravotníctva, ktorí iba zháňali peniaze a nechali sa ovládnuť buď vlastným (čítaj straníckym, napr. Paška) podnikaním v zdravotníckej sfére, alebo tlakom a lobingom veľkých hráčov.
        To všetko ale neznamená, že lekári majú právo vziať si za rukojemníkov pacienta a tlačiť požiadavky do krajnosti. Poznám v mojom nelekárskom okolí desiatky prípadov, kde ľudia pracujú na mimoriadne riskantných a zodpovedných pozíciách so smiešnym ohodnotením. Lekári to u mňa nadlho prehrali!

        • Re: Re: Re: Re: lekárov podporujem

          29.11.2011 / grgo / Reagovať

          "Mimochodom, tá premena nemocníc na a.s. je jedným z krokov, ako zabrániť kšeftíkom primárov (aspoň čiastočne) a ako zmenšiť prezamestnanosť."

          Skutočne? A ako presne má táto zázračná premena odohrať? V podstate hlavným rozdielom je to, že namiesto priamej kontroly príspevkovej organizácie cez ministerstvo sa bude kontrola robiť prostredníctvom voleného predstavenstva a členov dozorných rád. Takže namiesto primára si bude robiť kšeftíky predseda predstavenstva. Wow, skutočne megasystémová zmena.

          Podľa mňa jedným z hlavných dôvodov transormácie je aby sa vláda zbavila politickej zodpovednosti za formovanie zdravotníctva na Slovensku. Budú sa môcť vyhovárať, že za zvýšenie platieb, rušenie oddelení, čakacie listiny atď nemôže vláda, ale orgány nezávislých akciových spoločností. Samozrejme, reálny vplyv si nechajú - menovaním tých správnych zástupcov politických strán do rozličných orgánov a regulačných úradov. Je to vlastne ideálny stav - aj vlk sýty, aj ovca celá.

  • 29.11.2011 / xxxx666 / Reagovať

    určite má zdravotníctvo veľa problémov. roky je podfinancované a aj platy lekárov, môžem to potvrdiť, mám tiež manželku lekárku, ináč by som o situácii v zdravotníctve nevedel nič a nemal by som predstavu o platoch a pomeroch a nič by som sem nepísal.

    Všeobecne ale bez ohľadu na profesiu keď niekto vyjednáva o plate vyjedná a aj keď to vyzerá ako vydieranie nevydiera, je to bežný jav v kapitlaizme ako zvýšiť svoje ohodnotenie. Napokon tí lekári neštrajkujú iba dali výpovede, ak ich spoločnosť nepotrebuje nie je nič ľahšie ako im poďakovať a majú od nich pokoj. nie oni ich násilím donútia pracovať...

    ja som ani nečakal že vláda ponúkne tak vysokú sumu, ale spôsob ako to ponúkli a spôsob jednania s lekármi je urážajúci a za to som rozhorčený na našu "najdemokratickejšiu" vládu.

    • Re:

      29.11.2011 / Libor Beenyi / Reagovať

      A teraz ste myslim trafili klinec po hlavicke. Je normalne vyjednavat o zvyseni platu - hlavne ak je clovek fakt dobry a zamestnavatel si ho chce udrzat. Nepoznam vela sukromnych firiem, kde by boli tabulkove platy a teda, preco sa tak LOZ stavia proti transformacii?

      Chcu zvysenie platov, ale plosne (co je rozdiel oproti tomu, co ste napisali, ze "niekto" /jeden/ vyjednava). Ono by sa kludne mohlo stat, ze vacsina lekarov neobstoji ani plat, ktory ma teraz (ale zato niektori by si mohli podla mna velmi pekne prilepsit).

      Asi by to chcelo urobit zasadne zmeny v systeme na ktore mal gule Zajac ... ale LOZ (ruka v ruke so Smerom) si nasla cesticku, ako cestu zahatat. Tak preto sa teraz natiska podla mna legitimna otazka: ak su lekari za udrzanie tohto systemu, ktory nefunguje, ale chcu viacej penazi, nie je to vydieranie? Vyssi plat manzelky samozrejme uvitam :) ale bol by som radsej, ak by si ho mohla sama zasluzit (a samozrejem nie odrobenym vekom).

  • 29.11.2011 / xxxx666 / Reagovať

    hm, no ono to ani v tých firmách nie je len on schopnostiach a podobne a také priamočiare. Ak má firma viacej ako 20 ludí už začínajú tabuľky. v rámci tabuliek sa dá nejak pohybovať a prípadne presunúť do iného levelu. To ale lekári nemajú možnosť sysém im to nedovoluje a oni ho nevytvoria, je toi úloha ministra.
    Každá spoločná nátlaková akcia skončí iba spoločný a plošným zvýšením. To sa ínáč nedá, potom je na ministrestve aby predstavil pružný spôsob ohodnocovania s väčšou diferenciáciou, ale tu by som bol pri stave v SK veľmi opatrný.
    chápem že časti lekárov a ludí za nimi išlo o zrušenie transformácie. Sám neviem či a.s. by boli alebo neboli dobré. Po skúsemostiach s pravicovými vládami u nás je by to dobré asi nebolo. A to som človek s pravicovými názormi. len u nás je za pravicu považované kadečo.

    Ale pravicový prístup pre SK zdravotníctvo je nemožný, zatiaľ to bude treba iba dotovať. Tých 6000 lekárov oproti zbytku štátu je kvapka v mori.

  • Podporoval som lekarov, ale...

    29.11.2011 / najmensiezlo / Reagovať

    1/ zaujimave, ze lekari protestuje iba vtedy, ak pan Fico sedi v opozicii. ake zvysenie dostali pani v rokoch 2006-2010?
    2/ 300eur je dobra ponuka. Nikto nemoze chciet realne viac od docasnej vlady.

    Mrzi ma, ale lekari stratili moje sympatie.

    • Re: Podporoval som lekarov, ale...

      29.11.2011 / najmensiezlo / Reagovať

      hlavne, ak clovek cita taketo veci: www.topky.sk

      Ten clovek je obycajny odpad !!!